SESALNA CEV MERCEDES BENZ 2100003

Številke: 2100003, 11106565, A6120901937
EAN: 4250032652241
Blagovna znamka: METZGER
Teža artikla: 4,03 kg
Šifra: 229701

Sesalna cev

Ali so sesalne cevi avtodeli ?

Kaj je to sesalna cev

Avtodeli so sestavni del vsakega vozila . vsako vozilo ima tudi motot ( srce vozila) .

Motor je sestavljen oiz veliko različnih avtodelov, med njimi je tudi sesalna cev .

Vgrajena je med cevjo za dovod zraka in glavo motorja .

Sesalna je rezervni avtodel, ki  kontrolira oziroma uravnava dotok zraka v  izgorevalno komoro.

Kako deluje sesalna cev  ?

Mešanica zraka in goriva mora biti v razmerju 15 proti 1. S tem razmerjem se doseže pravilna zmes v vsakem trenutku.

Mešanica  goriva in zraka mora biti vedno v pravem razmerju . sesalna cev skupaj z dušilno loputo in ostalimi avtodeli  zagotavlja  ves čas točno količino zraka , ki potuje po sesalnih kanalih do izgorevalnega prostora .

Na ta način je delovanje motorja optimalno.

Kateri so sestavni deli sesalne cevi ?

Sesalna cev  je sestavljena iz ohišja , loput in elektronskega dela.

Ohišje je praviloma okroglo ( cevni nastavki ) redko drugačne oblike.

V teh cevnih nastavkih so vgrajene lopute. Pritrjene so na osi, ki je zunaj povezana z elektronskim ali mehanskim upravljanjem.

Lopute so praviloma privita z dvema vijakoma na samo os , ki je gibljiva.

Drugi del sesalne cevi  je ohišje v katerem je elektronika.

Pri starejših vozilih je ta del lahko uravnavan tudi mehansko.

Tesnila so avtodeli , ki zagotavljajo tesnost med sklopi , ki so med sabo povezani oziroma priviti.

Kje je nameščena sesalna cev ?

Sesalna cev  je nameščena med cevjo za dotok svežega zraka, dušilno loputo in glavo motorja.

Kako deluje elektronika na sesalni cevi ?

Elektronski del sesalne cevi  je sestavni večinoma neločljivi del.

Računalnik, ki je v tem ohišju prejema podatke od :

  • Senzorja temperature
  • Merilca pretoka zraka
  • Senzorja temperature motorja
  • Senzorja zunanje temperature
  • Senzorja pedala plina
  • Pozicijski senzor lopute

Elektronika ima tudi mehanski del. Ta premika lopute v različne položaje.

Od položaja lopute  je odvisna količina zraka, ki vstopa v sesalno cev.

Kako vzdržujemo sesalno cev ?

Sesalna cev  ni avtodel, ki bi potreboval vzdrževanje. Je pa brezhibno delovanje odvisno od režima uporabe vozila. Zelo pomembno je tudi uporaba pravega motornega olja .

Kako ugotovimo, da sesalna cev  ne deluje ?

Voznik in uporabnik vozila praviloma  ne more vedeti kdaj je sesalna cev  v okvari.

Lučka na kontrolni armaturni plošči  se prižge in opozori ko je napaka že prisotna .

Ker pa je lučka opozorilo za več različnih napak in sistemov  je ugotovitev za laika nemogoča.

Servisna delavnica in avtomehanik ugotovita napako s pomočjo merilnih instrumentov.

Najbolj uporabljena merilna naprava je tester, ki ima več funkcij . Z njim avtomehanik ugotovi napako in po potrebi izbriše napake v sistemu.

S tem ne odpravi napake . Si pa zagotovi točnost diagnoze.

Kdaj se pojavijo težave na sesalni cevi  in zakaj?

Napake, ki zahtevajo popravilo ali zamenjavo sesalne cevi  so praviloma posledica režima vožnje, uporabe motornega olja, pravilno delovanja EGR ventila .

Vozila  imajo pri svojem delovanju lahko režim kratkih voženj, mestne vožnje in dolgih voženj po regionalnih in avtocestah.

Kratke vožnje so  tiste, ki vse sisteme  vezane za dotok zraka  ,mešanje zraka in goriva, izgorevanja in izpuha  obremenjujejo bistveno bolj kot dolge vožnje.

Pri kratkih mestnih vožnjah se motor ne segreje vedno dovolj.

Izgorevanje ni popolno, ustvarjajo se saje in usedline. Iste se nabirajo na loputah sesalne cevi .

Lopute ne delujejo brezhibno. Mešanica ni v pravilnem razmerju. Posledično motor ne deluje lepo mirno in odzivno.

Sveti lučka, ki opozarja na napako.

Kako rešujemo težave z sesalno cevjo ?

Avtomehanik  ugotovi, da naš avtodel sesalna cev  ne deluje pravilno . Običajno predlaga  zamenjavo kar je najboljša in dolgoročno tudi najcenejša rešitev.

Sesalno cev  lahko tudi popravljamo ali  čistimo.

Potrebno jo je izgraditi . Lopute na  osi očistimo z primernimi tekočinami, ki so praviloma vedno v izvedbi spray.

Čiščenje je vedno brz izjeme začasna rešitve.

Ne priporočamo čiščenja ampak nakup novega  avtodela  v naši spletni trgovini www.kruno.si

Kateri znaki nam kažejo na okvaro sesalne cevi ?

Najbolj pogosti znaki za okvaro sesalne cevi  so :

  • Visoki vrtljaji motorja pri prostem teku
  • Spremenljivi obrati motorja v prostem teku
  • Zaganjanje in tresenje motorja v prostem teku
  • Motor nima pravega pospeška in moči
  • Izpušni plini so temni in sajasti
  • Poraba goriva se poveča
  • Sveti lučka na armaturni plošči
  • Težji zagon motorja

Kako podaljšati življenjsko dobo sesalne cevi ?

Sesalna cev  je rezervni del pri katerem je brezhibnost na dolgi rok odvisna od režima vožnje in uporabe pravega motornega olja .

  • Izogibajmo se kratkim vožnjam
  • Če to ni mogoče se vsaj enkrat na mesec zapeljimo dvesto ali več kilometrov daleč na izlet
  • Uporabljajmo vedno najbolj kakovostno gorivo
  • Poskrbimo za redno menjavo filtra zraka in goriva ( pri kratkih vožnjah tudi pred predpisanimi kilometri)
  • Občasna uporaba adtivov za čiščenje sesalnih in izgorevalnih sistemov na motorju
  • Redno servisiranje in upoštevanje tovarniških navodil
  • Proizvajalci določenih blagovnih znamk predpisujejo uporabo posebnih dodatkov za čiščenje sistemov

Priporočamo izdelek , ki je najvišje možne kvalitete in ga lahko kupite v naši spletni trgovini na povezavi https://www.kruno.si/trgovina/cistilo-sob-liqui-moly/

Zaključek

Vsi rezervni deli in avtodeli, ki so vgrajeni v motorju posameznega  vozila so pomembni.

Vsak tudi najmanjši avtodel  ima svojo nepogrešljivo funkcijo pri delovanju.

Vsak avtomobil ima v prilogi navodila za uporabo.

Zapisana so vsa navodila in tovarniške zahteve za vzdrževanje.

Ta navodila ,zahteve  in priporočila moramo dosledno upoštevati in se jih držati.

Posebej bi izpostavil vse zahteve vezane na uporabo in intervale zamenjave motornih olj.

Motorno olje je skupaj z gorivom in rednim vzdrževanjem pomemben dejavnik tudi pri življenjski dobi sesalne cevi.

Motorno olje  med delovanjem motorja  v minimalnih količinah izpareva v izgorevalni prostor in posledično vpliva tudi na sesalno cev in  dušilno loputo in njeno  delovanje.

 

 

 

 

Teža 4 kg

Ponudnik bo blago oziroma storitev dostavil v dogovorjenem roku. Pogodbena partnerja za dostavo pošiljk sta GLS in Pošta Slovenije, vendar si ponudnik pridržuje pravico izbrati drugo dostavno službo, če bo s tem lahko naročilo izpolnil bolj učinkovito.

Pri dostavi s Pošto Slovenije: K znesku na računu kupec doplača provizijo za plačilo s posebno položnico, ki ga zaračuna Pošta Slovenije. Znesek provizije znaša 1,20 EUR z DDV. Poštnino plača kupec po ceniku GLS ali Pošte Slovenija na dan dostave: https://eportal.posta.si/Sites/IzracunPostnine/. Velja za dostavo po Sloveniji.

Za ostale države preverite znesek poštnine ob nakupu (na mail ahk@kruno.si).

V primeru, ko kupec ne prevzame naročene pošiljke, je dožan plačati ponudniku:

  • poštnino za pošiljanje,
  • poštnino za vračanje,
  • administrativne stroške in pakiranje v skupnem znesku 15,00 €.
  • kupec prejme račun in ga je dolžan plačati v roku 15 dni, po tem roku vložimo izvršbo brez predhodnega opomina.

Artikli imajo garancijo, če je tako navedeno. Garancija je veljavna ob upoštevanju navodil. Kupec lahko kontaktira ponudnika, ki bo zagotovil ažurno informacijo o garanciji.

Prostovoljna garancija za iz družbe AHK d.o.o prodane razervne dele

AHK d.o.o.
Cesta prvih borcev 11
SI-8250 Brežice

Matična št. 727995700,
ID za DDV SI75896508

Registrirano pri okrožnem sodišču v Krškem, SRG 2019/7256

Znesek osnovnega kapitala 7.500,00 EUR.

Registrski organ Okrožno sodišče Krško.

GSM: +386 (0)41 730 210
Email: ahk@kruno.si

Uporabljeni izrazi pomenijo:

Spletni prodajalec AHK d.o.o. , v nadaljevanju dajalec, ki je prodal rezervne dele, ki so lahko predmet garancijskega zahtevka.

Stranka – kupec rezervnih delov

1. Trajanje garancije rezervnih delov: od 6 do 24 mesecev – odvisno od vrste rezervnih delov.

2. Stranka je upravičena uveljavljati garancijo izključno za stroške popravil in mehanskih okvar zaradi katerih vozilo ne bi bilo več sposobno za vožnjo oz. ne bi bilo sposobno opraviti tehničnega pregleda.

3. Garancija velja le za stroške dela in stroške rezervnih delov, ne vključuje pa kritja posledic okvar – posredne škode.

4. Za popravilo v garancijskem roku so lahko uporabljeni samo rezervni deli, ki jih prodaja dajalec.

5. Garancijski zahtevek lahko obravnavamo, če so bili rezervni deli kupljeni pri dajalcu samo v primeru stvarne ali tovarniške napake (proizvajalčeve napake) rezervnih delov, vendar le takrat, ko je vgradnja izvršena na servisu, ki izpolnjuje standarde in lahko dokaže uporabo vseh (od proizvajalca predpisanih) zahtev za vgradnjo in servisiranje ali če je vgradnja izvršena na pooblaščenem servisu blagovne znamke, ki jo stranka – uporabnik vozi. Pogoj za garancijski zahtevek je tudi račun o izvršeni vgradnji.

Garancijski zahtevek lahko obravnavamo tudi, če so bili rezervni deli kupljeni pri dajalcu , in so bili tudi vgrajeni  pri dajalčevem pooblaščenem serviserju, vendar samo v primeru stvarne ali tovarniške napake (proizvajalčeve napake) rezervnih delov.

Pooblaščen serviser je TADEVA d.o.o., Kranj .

6. Da bi bili izpolnjeni pogoji za popravilo v okviru garancije, je nujno, da stranka – uporabnik prijavi okvaro ter izvede ugotovitvena dela v strokovno usposobljeni servisni delavnici, ki ima znanje  in  možnost upoštevati in izvajati vsa proizvajalčeva navodila in zahteve. Za odpravo napake v drugi servisni delavnici mora stranka dobiti predhodno pisno soglasje.

7. Pogoj za obravnavanje garancijskega zahtevka je:

  • da je vozilo v pooblaščeni servisni delavnici dajalca (ali s soglasjem dajalca v drugem servisu),
  • da na vozilu nihče ni opravljal nobenega posega (na delih in sklopih, ki so predmet garancijskega zahtevka),
  • s strani stranke – uporabnika vozila podpisan reklamacijski zahtevek,
  • predloženi vsi potrebni dokumenti:
    • račun, ki je bil izdan ob popravilu v servisni delavnici strokovno usposobljenega  serviserja,
    • račun mora vsebovati podatke o lastniku vozila, model in št. šasije (identifikacijsko št. vozila), št. prevoženih kilometrov in datum vgradnje rezervnega dela,
    • račun dajalca- prodajalca rezervnega dela,
    • kopijo prometnega dovoljenja vozila.
    • kopijo delovnega naloga, ki vsebuje vse podatke o vozilu, št prevoženih kilometrov, datum ugotovitve napake, kodo napake in opis, telefonsko številko serviserja, ki je napako ugotovil in e naslov ,
    • vlogo za uveljavitev garancije

8. Garancije ni mogoče uveljaviti, če se ugotovi, da je napaka posledica:

  • zunanjih mehanskih vplivov, ki jim je bilo izpostavljeno vozilo ali rezervni del,
  • nestrokovna vgradnja ali neupoštevanje proizvajalčevih navodil za vgradnjo,
  • preobremenitve vozila glede na navodila proizvajalca,
  • posegov in poskusov odprave napak, ki niso bile izvedene pri dajalcu garancije,
  • vgradnje elektronskega čipa za povečanje moči.

9. Garancija ne zajema:

  • obrabljenosti, ki je posledica normalne rabe in funkcije delovanja,
  • odprave napak, ki so posledice uporabe nečistega ali neprimernega pogonskega goriva,
  • zamenjave delov, ki so poškodovani ali deformirani zaradi zunanjih oz. drugih vplivov (npr: puščanje olja, hladilne ali zavorne tekočine na ostalih delih, ki lahko povzročijo škodo na vgrajenih delih),
  • poškodbe, ki so nastale zaradi neprimerne uporabe vozila (npr: ostro speljevanje, preobremenitev motorja, športna vožnja itd),
  • vseh ostalih tujih vzrokov, ki so povezani z morebitno nastalo škodo na vgrajenih rezervnih delih.

10.  Posebni pogoji, ki veljajo za posamezne sklope in se garancijski zahtevek zavrne, so:

  1. sklopka, potisna plošča in potisni ležaj:
    1. če se ob pregledu ugotovi, da je sklopka, potisna plošča ali potisni ležaj pregret, zažgan, oz. ima znake pregrevanja, je to znak nepravilne uporabe,
  2. zavorni diski, zavorne ploščice:
    1. če se ob pregledu ugotovi, da so diski spremenjene barve (modri) in da imajo različno obarvano površino, po kateri se oprijemajo zavorne ploščice, je to znak nepravilne uporabe ali nestrokovne vgradnje,
    2. če se ugotovi, da ni izpolnjen srvisni list vgradnje z vsemi meritvami, ki so predpisane od proizvajalca
    3. če se ob pregledu ugotovi, da so zavorne ploščice neporabljene v smislu debeline, so pa krhke in se ob praskanju drobijo, je to znak pregrevanja in nepravilne uporabe,
  3. role, napenjalci, vodna črpalka in pogonski (zobati) jermen:
    1. če se ob pregledu ugotovi, da se posamezni deli (rola, napenjalec, vodna črpalka in podobni deli) vrtijo brez posebnih zvokov in da so tehnično neoporečni,
    2. če je pogonski jermen poškodovan, pretrgan ali kako drugače neuporaben, vsi ostali deli ( role, napenjalci in vodna črpalka) pa so brezhibni,
    3. če so deli (pogonski jermen in okolica) zamaščeni od motornega olja ali pogonskega goriva (ne glede na vzrok),
    4. če so v prostoru pogonskega jermena najdeni kakršnikoli predmeti (steklo, plastika, prah, kamenje, blato, živalski ostanki, mast, led, itd),
    5. če ima pogonski jermen znake vzdolžnega trganja,
  4. motor in deli motorja:
    1. če se ob pregledu ugotovi, da je napaka posledica premajhne količine motornega olja, hladilne tekočine, zavorne tekočine itd.,
    2. če se ob pregledu ugotovi, da je bil motor pregret,
    3. če se ob pregledu ugotovi uporaba nepravilnega ali nečistega pogonskega goriva,
    4. če se ob pregledu ugotovi, da je bil motor preobremenjen.

11. Garancijski pogoji veljajo za:

  • vozila, ki imajo vgradnjo v servisnih delavnicah, ki so strokovno usposobljene in upoštevajo proizvajalčeva navodila za vgradnjo in servisiranje, 
  • vgradnjo dajalčevih rezervnih delov izvršeno na pooblačenem servisu blagovne znamke.

12. Stranka – lastnik in uporabnik vozila je dolžan vsako okvaro TAKOJ ( najpozneje v 24 urah) prijaviti na gsm 041 730 210 in prenehati z uporabo vozila takoj ob pojavu napake ali opozorilu na kontrolnih instrumentih vozila. Če zaradi neupoštevanja tega navodila pride do večje škode kot bi sicer bila, je razliko dolžna kriti stranka – uporabnik.

13. Dajalec se obvezuje odpraviti morebitno opravičeno garancijsko popravilo v razumnem roku in v skladu z veljavno zakonodajo. Garancija se v času in za čas popravila ne podaljša.

14. V primeru preprodaje rezervnega dela oz. zamenjave lastništva garancija ugasne, razen v primeru, če novi lastnik sklene z dajalcem pisni dogovor o prenosu garancije.

15. V primeru spora je pristojno sodišče v Brežicah.

AHK d.o.o.

Reševanje reklamacij

Cesta prvih borcev 11

SLO – 8250 BREŽICE

Email:   ahk@kruno.si

Splet:   https://www.kruno.si

kruno.si

Garancijski zahtevek

Definicija garancijskega zahtevka

Za garancijski primer gre, če je proizvod ali rezervni del reklamiran v garancijskem roku, ki ga jamči proizvajalec in če obstaja napaka v materialu ali napaka pri izdelavi.

Garancijski zahtevek nima nobene podlage, če je napaka nastala kot posledica kršitve predpisov za upravljanje, vzdrževanje in namestitev, zaradi neprimerne ali nestrokovne uporabe, napačnega ravnanja ali normalne obrabe proizvoda, kakor tudi zaradi nepooblaščenih posegov tretjih oseb. Zato izrecno opozarjamo na upoštevanje vsakokratno veljavnih dobavnih pogojev po-prodaje avtomobilske tehnologije.

Če izdelek odpove zaradi napake, ki je nastala kot posledica popravila pri neodvisni servisni delavnici, je to garancijski primer, za katerega je odgovoren servis – izvajalec popravila.

Za napake v materialu ali napake pri izdelavi na tistih prodanih proizvodih, ki so jih modificirale tretje osebe (npr. preureditev iz bencinskega pogona na utekočinjeni naftni plin, tuning za športno uporabo), ne prevzamemo v garancijskem roku nobene odgovornosti.

Garancijska obveznost preneha, če se predmet dobave preuredi s posegi tretjih oseb ali vgradnjo delov drugih proizvajalcev, razen če napaka ni vzročno povezana s preureditvijo. Garancijska obveznost preneha tudi pri neupoštevanju predpisov za vgradnjo proizvoda in za ravnanje s proizvodom.

a..Garancija iz ustrežljivosti “ ne obstaja – niti za stalne stranke. Če se v določenih primerih uporabijo določila kulantnosti, je potrebno podati zahtevek iz naslova kulantnosti. 

b.  “ Normalna obraba in zunanji vplivi”  Okvare, ki nastanejo zaradi normalne obrabe ali zunanjih vplivov (npr. rjavenje zaradi vdora vode, nestrokovno ravnanje), nimajo podlage za garancijski zahtevek niti v primeru, če so nastale v času garancije.

c.  “ Popravila, ki jih opravijo nepooblaščene osebe” Če v času garancijskega roka opravi popravilo servisna delavnica, ki nima potrebnega znanja in podpore v navodilih in predpisih proizvajalca za vgradnjo ali druga servisna delavnica brez ustreznega prodajalčevega pooblastila, je povračilo kakršnihkoli stroškov nemogoče. V takšnih primerih je potrebno garancijske zahteve zavrniti.

Garancijska popravila se praviloma izvajajo kot delna in ne kompletna popravila. Zato je potrebno izvesti samo dejansko potrebna dela.

Kulantnostje individualno reguliranje škode, ki je na proizvodih nastala po preteku garancijskega roka ali je bila z proizvodi povzročena.V posameznih primerih je prodajalec pripravljen preučiti, v kolikšni meri je ob takšnih okvarah možna udeležba pri stroških.

NISTE PREPRIČANI, DA USTREZA VAŠEMU AVTOMOBILU?
Posredujte nam podatke o vozilu (tip in model (npr. Opel Astra), številko šasije (identifikacijska št. vozila), tip motorja, moč Kw, leto izdelave oziroma datum prve registracije. Poslali vam bomo ugodno ponudbo originalnih rezervnih delov ali kvalitetnih rezervnih delov EU proizvajalcev enakovrednih originalu.